Translate

woensdag 14 september 2016

Blue blue.....

Deze tas is volledig handgemaakt van een prachtige kwaliteit (machinaal) geborduurd linnen in verschillende tinten blauw.
Een "stevige" tas ook, doordat ik een (natuurlijke niet zichtbare) tussenlaag van ongebleekt katoen heb aangebracht.
Perfect passend bij elke kleur jeans.....

De voering van de tas is van dezelfde stof als de buitenkant en voorzien van een handig, ruim binnenvak, aan de zijkanten en onderkant afgewerkt met kralen. 

Aan de bovenzijde van de tas heb ik een band bevestigd, gemaakt van indigo Hmong batik katoen met een "mini" tasje aan de voorkant en in totaal 11 zogenaamde "Turkmen Abbasi amuletten met gestanst bloemmotief.

Tussen de amuletten heb ik kralen vastgezet in bijpassende kleuren.
Klinkt allemaal heel eenvoudig, maar was wel even werk!
Ter info: alleen al voor de bovenkant van de tas heb ik meer dan 1100 kralen geregen, en dan hebben we het nog niet over het binnenvak voering en de zijkanten van het "mini" tasje.....

De breedte van de band is ongeveer 7.5 cm.
Het kleine tasje aan de voorzijde (gevoerd met indigo Hmong batik katoen) is ongeveer 14 cm breed en 13 cm hoog.

De "shopper" heeft tashengsels (breedte 1.5 cm) en een draagriem (breedte 2 cm) van kobaltblauw leer.
De tashengsels zijn ongeveer 31 cm lang, de draagriem ongeveer 76 cm.

Voor de afwerking van de binnen- en onderkant van de tas heb ik vintage metalen amuletten gebruikt.

De tas, en het kleine tasje sluiten beide met een zilverkleurige magneetsluiting.

Afmeting tas: ongeveer 37 x 42 cm.

Verkocht.

De foto's:












 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten