Translate

donderdag 22 september 2016

Soms maak ik een tas met zulke unieke en vooral authentieke materialen, dat ik denk "die gaat nooit in de verkoop!"
Maar je kunt niet alles houden (toch?).....

De basis voor deze volledig handgemaakte tas is een oude graanzak of meelzak, naturel kleurig, zonder strepen (en dergelijke streep loze en vlekvrije zakken zijn lastig te vinden...).

De tas is gevoerd met meerkleurig Kantha katoen, en voorzien van een handig, ruim binnenvak.

De echte "eyecatcher" van deze tas is natuurlijk de authentieke "Banjara" band uit Zuid-India, handgeborduurd, met kleine spiegeltjes, pompoms en zilverkleurige knoopjes.

De breedte van de band is ongeveer 6 cm.
Het kleine tasje aan de voorzijde heb ik verstevigd met de voeringstof en sluitend gemaakt.
Dergelijke tasjes zijn eigenlijk "bruidsschat zakjes", gebruikt om een huwelijksgeschenk, vaak sieraden, aan de bruid te geven (zo heb ik mij laten vertellen.....).

De "shopper" heeft tashengsels (breedte 2 cm) van kastanjebruin tuigleer en een dubbele draagriem (breedte 1 cm) van gevlochten touw.
De tashengsels zijn ongeveer 31 cm lang, de draagriem ongeveer 75 cm.
Voor de afwerking van de binnenkant en onderkant van de tas heb ik vintage metalen amuletten gebruikt.

De tas sluit met een zilverkleurige magneetsluiting, evenals het kleine tasje aan de voorzijde.

Afmeting tas: ongeveer 40 x 48 cm.

Afmeting kleine tasje: ongeveer 15 x 12 cm.

Prijs: € 159.

De foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten